A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Центр дитячої та юнацької творчості
м. Хмільник

ПОЛОЖЕННЯ ПРО АКАДЕМІЧНУ ДОБРОЧЕСНІСТЬ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЦЕНТРУ ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ

Дата: 25.04.2024 16:25
Кількість переглядів: 21

   

СХВАЛЕНО

Педагогічною радою Центру

дитячої та юнацької творчості

(протокол № 3   від 12.03.2024)

    

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор ЦДЮТ

____________  Наталія ЛУЦЕНКО

 

 

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про академічну доброчесність учасників освітнього процесу

ЦЕНТРУ ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ

 

  м.  Хмільник

І ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Положення про академічну доброчесність (далі – Положення)  у Центрі дитячої та юнацької творчості (далі – ЦДЮТ) закріплює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування між педагогічними працівниками, здобувачами позашкільної освіти та їх батьками або особами, які їх заміняють.

1.2. Це Положення розроблено на основі Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про авторське право і суміжні права», «Про видавничу справу», «Про запобігання корупції», Цивільного Кодексу України, Статуту, Правил внутрішнього розпорядку, Колективного договору та інших нормативно-правових актів чинного законодавства України та нормативних (локальних) актів.

1.3. Мета Положення полягає у дотриманні високих професійних стандартів в усіх сферах діяльності ЦДЮТ (освітній,  виховній тощо), підтримки особливих взаємовідносин між педагогічними працівниками та здобувачами позашкільної освіти, запобігання порушення академічної доброчесності, підвищення довіри до результатів навчання, а також зростання авторитету закладу.

1.4. Педагогічні працівники та здобувачі позашкільної освіти, усвідомлюючи свою відповідальність за неналежне виконання функціональних обов’язків, формування сприятливого академічного середовища для забезпечення дієвої організації освітнього процесу, розвитку інтелектуального, особистісного потенціалу, підвищення престижу ЦДЮТ, зобов’язуються виконувати норми даного Положення.

1.5. Норми цього Положення закріплюють правила поведінки безпосередньо у таких основних сферах – освітній (навчальній) та виховній (морально-психологічний клімат у колективі).

1.6. Дія Положення поширюється на всіх учасників освітнього процесу (педагогічних працівників, здобувачів освіти та їх батьків чи осіб, які їх заміняють) та співробітників закладу.

1.7. Дотримання академічної доброчесності всіма учасниками освітнього процесу гарантує довіру, прозорість та якість освітньої діяльності.

 

ІІ ПОНЯТТЯ ТА ПРИНЦИПИ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ

2.1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених Законом України «Про освіту» правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження освітньої, наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень, попередження порушень освітнього процесу.

2.2. Для забезпечення академічної доброчесності в закладі необхідно дотримуватися наступних принципів:

  • демократизму;
  • законності;
  • верховенства права;
  • соціальної справедливості;
  • пріоритету прав і свобод людини і громадянина;
  • рівноправності;
  • гарантування прав і свобод;
  • науковості;
  • професіоналізму та компетентності;
  • партнерства і взаємодопомоги;
  • поваги та взаємної довіри;
  • відкритості і прозорості;
  • відповідальності за порушення академічної доброчесності.

2.3. Порушеннями академічної доброчесності згідно зі ст. 42 п. 4 Закону України «Про освіту» вважається:

  • академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
  • самоплагіат – оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових;
  • фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
  • фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
  • списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації (шпаргалки, мікронавушники, телефони, планшети, тощо), крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання, а також повторне використання раніше виконаної іншою особою письмової роботи (лабораторної, контрольної, самостійної, індивідуальної, тощо);
  • обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
  • хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального чи нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
  • зловживання впливом – пропозиція, обіцянка або надання неправомірної вигоди особі, яка пропонує чи обіцяє (погоджується) за таку вигоду або за надання такої вигоди третій особі вплинути на прийняття рішення особою, уповноваженою на виконання функцій держави;
  • необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

2.4. ЦДЮТ здійснює свою діяльність окремо від політичних уподобань, партій, релігійних об’єднань та рухів у будь-якій формі організації.

2.5. Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає:

  • дотримання норм Конституції України;
  • дотримання норм чинного законодавства України в сфері освіти;
  • дотримання загальноприйнятих етичних норм;
  • дотримання норм законодавства України про авторське право;
  • повагу до осіб, які здобувають освіту, до їхніх батьків та осіб, які їх замінюють, незалежно від віку, статі, стану здоров’я, громадянства, національності, ставлення до релігії, кольору шкіри, місця проживання, мови спілкування, походження, соціального і майнового стану, наявності судимості, а також інших обставин;
  • об’єктивне та неупереджене оцінювання знань та вмінь здобувачів позашкільної освіти;
  • якісне, вчасне та результативне виконання своїх функціональних обов’язків;
  • впровадження у свою діяльність інноваційних методів навчання;
  • підвищення своєї кваліфікації відповідно до вимог законодавства;
  • дотримання правил посилання на джерела інформації у разі використання відомостей, написання методичних матеріалів, наукових робіт тощо;
  • нерозголошення конфіденційної інформації, інформації з обмеженим доступом та іншого виду інформації відповідно до вимог законодавства в сфері інформації;
  • надання достовірної інформації;
  • контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами позашкільної освіти;
  • уникання приватного інтересу та конфлікту інтересів;
  • несення відповідальності за порушення академічної доброчесності;
  • негайне повідомлення адміністрації ЦДЮТ у разі отримання для виконання рішень чи доручень, які є незаконними або такими, що становлять загрозу захищеним законом правам, свободам чи інтересам окремих громадян, юридичних осіб, державним або суспільним інтересам.

2.6. Дотримання академічної доброчесності здобувачами позашкільної освіти передбачає:

  • дотримання норм Конституції України;
  • дотримання норм чинного законодавства України в сфері освіти;
  • дотримання загальноприйнятих етичних норм;
  • дотримання норм законодавства України про авторське право;
  • повагу до педагогічних працівників;
  • самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання;
  • подання на оцінювання лише самостійно виконаної роботи, що не є запозиченою або переробленою з іншої, виконаної третіми особами;
  • повагу честі і гідності інших осіб, навіть, якщо їх погляди відрізняються від ваших;
  • присутність на всіх навчальних заняттях, окрім випадків, викликаних поважними причинами;
  • використання у навчальній або дослідницькій діяльності лише перевірених та достовірних джерел інформації та грамотне посилання на них;
  • нефальсифікацію або нефабрикування інформації, наукових результатів з їх наступним використанням у роботі (пошуково-дослідницькій);
  • непропонування хабара за отримання будь-яких переваг у навчальній або дослідницькій діяльності;
  • несення відповідальності за порушення академічної доброчесності.
  • виконання на замовлення та (або) продаж академічних текстів (контрольних робіт, наукових досліджень);
  • виконання на замовлення та (або) продаж академічних текстів (контрольних робіт, наукових досліджень);

 

 

 

ІІІ. Заходи з попередження, виявлення та встановлення

 фактів порушення академічної доброчесності

3.1. При прийомі на роботу працівник знайомиться із даним Положенням під розписку після ознайомлення із Правилами внутрішнього розпорядку закладу.

3.2. Положення доводиться до батьківської громади на батьківських зборах, а також оприлюднюється на сайті закладу.

3.3. Заступник директора закладу, яка відповідає за навчально-виховну роботу:

3.3.1. Забезпечує попередження порушень академічної доброчесності шляхом практикумів, консультацій та інших колективних та індивідуальних форм навчання з педагогічними працівниками щодо створення, оформлення ними методичних розробок (робіт) для публікацій на конкурси різного рівня.

3.3.2. Використовує у своїй діяльності (рецензування робіт на конкурси різного рівня, на присвоєння педагогічного звання) та рекомендує педагогам сервіси безкоштовної перевірки робіт на антиплагіат.

3.4. Педагогічні працівники, в процесі своєї освітньої діяльності дотримуються академічної доброчесності, проводять розʼяснювальну роботу із здобувачами освіти щодо норм академічної доброчесності (плагіат, порушення правил оформлення цитування, посилання на джерела інформації, списування, створення хореографічних та театральних постановок тощо).

 

ІV. Організація роботи Комісії

з питань академічної доброчесності

4.1. З метою виконання норм цього Положення, у разі необхідності, а саме звернення будь-якого учасника освітнього процесу, скликається  Комісія з питань академічної доброчесності (далі - Комісія), склад якої визначає директор ЦДЮТ окремим наказом.

4.2. Комісія наділяється правом одержувати і розглядати заяви щодо порушення цього Положення та надавати пропозиції адміністрації ЦДЮТ щодо накладання відповідних санкцій.

4.3. У своїй діяльності Комісія керується Конституцією України, законодавством у сфері освіти, нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України, Статутом ЦДЮТ, Правилами внутрішнього розпорядку ЦДЮТ, іншими нормативними (локальними) актами закладу та цим Положенням.

4.4. Будь-який працівник ЦДЮТ, здобувач позашкільної освіти ЦДЮТ може звернутися до Комісії із заявою про порушення норм цього Положення, внесення пропозицій або доповнень.

4.5. Голова Комісії розподіляє обов`язки між членами Комісії. веде засідання, підписує протоколи та рішення тощо. За відсутності голови його обов’язки виконує заступник. Повноваження відносно ведення протоколу засідання, технічної підготовки матеріалів до розгляду їх на засіданні тощо здійснює секретар. Рішення приймаються відкритим голосуванням. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини присутніх на засіданні Комісії.

4.6. Засідання Комісії оформлюється протоколом, який підписує голова та секретар.

4.7. Будь-який учасник освітнього процесу, якому стали відомі факти порушення норм цього Положення чи підготовки про можливість такого порушення, повинен звернутися до директора ЦДЮТ з письмовою заявою. У заяві обов’язково зазначаються особисті дані заявника (П.І.Б., контактні дані: адреса, телефон, місце роботи, посада, гурток, особистий підпис). Анонімні заяви чи заяви, викладені в некоректній формі, Комісією не розглядаються.

4.8. На засідання Комісії запрошуються заявник та особа, відносно якої розглядається питання щодо порушення Кодексу академічної доброчесності. 4.9. За результатами проведених засідань Комісія готує вмотивовані рішення у вигляді висновків щодо порушення чи не порушення норм цього Положення. Зазначені висновки носять рекомендаційний характер, подаються директору ЦДЮТ для подальшого вживання відповідних заходів морального, дисциплінарного чи адміністративного характеру.

4.10. Повноваження Комісії:

  • одержувати, розглядати, здійснювати аналіз заяв щодо порушення норм цього Положення та готувати відповідні висновки;
  • залучати до своєї роботи експертів з тієї чи іншої галузі, а також використовувати технічні і програмні засоби для достовірного встановлення фактів порушення норм академічної доброчесності за поданою заявою;
  • проводити інформаційну роботу щодо популяризації принципів академічної доброчесності та професійної етики педагогічних працівників та здобувачів позашкільної освіти;
  • ініціювати, проводити та підтримувати дослідження з академічної доброчесності, якості освіти;
  • готувати пропозиції щодо підвищення ефективності впровадження принципів академічної доброчесності в освітню та виховну діяльність ЦДЮТ;
  • надавати рекомендації та консультації щодо способів і шляхів більш ефективного дотримання норм цього Положення.                                

 

V. Відповідальність за порушення академічної доброчесності

5.1. За порушення норм цього Положення учасники освітнього процесу притягуються до відповідальності згідно вимог чинного законодавства України.

5.2. За порушення правил академічної доброчесності педагогічні працівники притягуються до таких форм відповідальності:

-    дисциплінарна;

-    адміністративна та кримінальна;

-  відмова у встановленні педагогічного розряду, категорії чи присвоєнні  педагогічного звання;

-   позбавлення встановленого педагогічного розряду, категорії чи присвоєного педагогічного звання;

-    інші форми відповідно до вимог чинного законодавства України.

5.3.  Порушення норм цього Положення може передбачати накладання санкцій, в тому числі звільнення з ЦДЮТ, за поданням Комісії з питань академічної доброчесності.

5.4. За порушення правил академічної доброчесності здобувачі позашкільної освіти притягуються до таких форм відповідальності:

  • повторне проходження оцінювання;
  • повторне проходження навчального курсу;
  • попередження.

 

 

Заключні положення

 

6.1. Зміни та доповнення до Положення вносяться за поданням педагогічної ради, профспілкової організації.

6.2. Усі учасники освітнього процесу зобов’язані знати Положення. Незнання або нерозуміння цього Положення не є виправданням порушення правил академічної доброчесності.

6.3. Прийняття принципів і норм Положення засвідчується підписом учасника освітнього процесу. Усі педагогогічні працівники зобов’язуються його дотримуватись та погоджуються з можливістю притягнення їх до академічної відповідальності.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень